Regulamin Straży Miejskiej w Katowicach
Załącznik do Uchwały Nr VIII/1206/1 Rady Miasta Katowice z dnia 26 lipca 2018 r.
Regulamin Straży Miejskiej w Katowicach
§ 1
Regulamin Straży Miejskiej w Katowicach, zwany dalej „Regulaminem” określa szczegółowy zakres działania, strukturę organizacyjną z uwzględnieniem zasad i trybu kierowania oraz zakresu zadań poszczególnych stanowisk i komórek organizacyjnych Straży Miejskiej w Katowicach, zwanej dalej „Strażą”.
§ 2
- Straż Miejska w Katowicach jest samorządową, umundurowaną formacją, utworzoną w celu wykonywania zadań w zakresie ochrony porządku publicznego, działającą na podstawie Uchwały Nr XLVIII/489/97 Rady Miasta Katowice z dnia 29 grudnia 1997 roku w sprawie utworzenia jednostki budżetowej pn. Straż Miejska w Katowicach z późn. zm., Statutu Straży Miejskiej w Katowicach oraz niniejszego Regulaminu.
- Straż spełnia służebną rolę wobec społeczności lokalnej, wykonuje swoje zadania z poszanowaniem godności i praw człowieka.
§ 3
Siedzibą oraz terenem działania Straży Miejskiej w Katowicach jest Miasto Katowice.
§ 4
- Do zadań Straży, poza określonymi Ustawą o strażach gminnych, należy w szczególności:
- podejmowanie działań dla zapewnienia czystości i estetycznego wyglądu budynków mieszkalnych, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz otoczenia instytucji, zakładów pracy i posesji prywatnych,
- zabezpieczanie uroczystości państwowych, religijnych, wizyt delegacji zagranicznych oraz imprez kulturalnych, sportowych, rekreacyjnych i innych,
- podejmowanie działań dla ograniczenia zjawiska niszczenia mienia publicznego i zwiększenia efektywności funkcjonowania służb miejskich odpowiedzialnych za utrzymanie porządku i czystości, prawidłowe zabezpieczenie miejsc niebezpiecznych,
- informowanie właściwych służb o stwierdzonych nieprawidłowościach stanu nawierzchni jezdni i ciągów pieszych, stanu oznakowania i oświetlenia ulic oraz prawidłowości zabezpieczenia i oznakowania prac prowadzonych w pasie drogowym,
- egzekwowanie przestrzegania prawidłowej numeracji porządkowej posesji i jej oświetlenia, sposobu umieszczania plakatów i ogłoszeń,
- egzekwowanie od właścicieli nieruchomości właściwego wykonywania obowiązku utrzymywania porządku i czystości, w tym utrzymania zimowego oraz wynikających z wniosków i skarg mieszkańców,
- egzekwowanie przestrzegania zasad obowiązujących w ruchu drogowym ze szczególnym uwzględnieniem stref ograniczonego ruchu w centrum miasta,
- egzekwowanie utrzymania właściwego porządku i estetyki miejsc o szczególnym znaczeniu dla kultury i historii narodu polskiego,
- podejmowanie działań związanych z ochroną środowiska i ograniczaniem zjawisk degradacji środowiska naturalnego, ze szczególnym uwzględnieniem przeciwdziałania niszczeniu zieleni miejskiej, obiektów przyrodniczych, kompleksów leśno-parkowych oraz zanieczyszczania wód, powietrza i gleby,
- podejmowanie działań związanych z realizacją obowiązujących na terenie miasta Katowice procedur zarządzania kryzysowego dotyczących między innymi ewakuacji, zjawisk naturalnych powodujących wystąpienie zagrożeń, postępowania ze zwierzętami,
- ujawnianie i doprowadzanie do usuwania pojazdów, których stan wskazuje, że nie są używane lub pojazdów bez tablic rejestracyjnych,
- egzekwowanie przepisów porządkowych wydanych z upoważnienia ustawy, przez organy samorządowe miasta Katowice.
- Straż jest zobowiązana m.in. do:
- informowania o zauważonych awariach w sieci ciepłowniczej, telekomunikacyjnej, wodno-kanalizacyjnej, energetycznej i gazowniczej - instytucji powołanych do natychmiastowego ich usuwania, bądź wyznaczonych w tym celu innych podmiotów oraz administratorów tych obiektów i urządzeń,
- zawiadamiania organów Policji o przestępstwach, jak również wykroczeniach, których ściganie nie należy do Straży,
- powiadamiania pogotowia ratunkowego o osobach potrzebujących natychmiastowej pomocy lekarskiej, po udzieleniu pierwszej pomocy przedmedycznej odpowiedniej do sytuacji oraz posiadanych umiejętności i wyposażenia,
- zawiadamiania właściwych służb o innych zagrożeniach dla życia i zdrowia, bądź mienia,
- zabezpieczania, w miarę możliwości, miejsc zdarzeń wymienionych w ust. 2 pkt 1 do czasu przybycia właściwych służb i udzielania tym służbom pomocy.
- Zadania, o których mowa w ust. 1 i 2 oraz wynikające z Ustawy o strażach gminnych i innych przepisów powszechnie obowiązujących wykonują pracownicy Straży będący strażnikami.
- Pozostałe zadania Straży mogą wykonywać pracownicy, nie będący strażnikami.
§ 5
Straż, realizując zadania wynikające z przepisów prawa, niniejszego Regulaminu oraz określane przez organy gminy:
- działa samodzielnie bądź wspólnie z przedstawicielami innych organów w zakresie określonym przez Prezydenta Miasta Katowice i Komendanta Straży,
- współpracuje z:
- Policją, na zasadach określonych w ustawie o strażach gminnych oraz innymi przepisami prawa, jak i realizując Porozumienie zawarte przez Prezydenta Miasta Katowice z Komendantem Miejskim Policji w Katowicach,
- służbami, instytucjami i organizacjami prowadzącymi działalność na rzecz poprawy bezpieczeństwa i porządku publicznego, ekologii, ochrony przyrody, środowiska naturalnego, opieki nad zwierzętami, ochrony zabytków i miejsc o szczególnym znaczeniu dla tradycji i historii Narodu Polskiego.
§ 6
- Funkcjonowanie Straży opiera się na zasadzie hierarchicznego kierownictwa, służbowego podporządkowania i zachowania drogi służbowej, podziału czynności oraz indywidualnej odpowiedzialności za wykonywanie powierzonych zadań.
- Strażnicy podczas wykonywania czynności służbowych obowiązani są nosić umundurowanie, legitymację służbową, znak identyfikacyjny oraz emblemat Miasta Katowice
§ 7
- Strażą kieruje Komendant Straży Miejskiej w Katowicach, zwany dalej „Komendantem”, który sprawuje ogólne kierownictwo w zakresie organizacji pracy, zapewniając prawidłowe funkcjonowanie oraz odpowiednie warunki do realizacji zadań.
- Komendant posiada upoważnienie do dokonywania czynności prawnych w imieniu Prezydenta Miasta Katowice na podstawie i w zakresie udzielonego w odrębnym trybie pełnomocnictwa.
- Komendant działa zgodnie z przepisami prawa, podejmuje decyzje samodzielnie i ponosi za nie pełną odpowiedzialność.
- Komendant posiada uprawnienia przełożonego służbowego w stosunku do wszystkich strażników i pracowników Straży.
- Komendant dokonuje w imieniu Straży czynności z zakresu prawa pracy. Komendant może wyznaczyć inną osobę do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy.
- Do zadań i kompetencji Komendanta należy, w szczególności:
- kierowanie, nadzór oraz organizowanie pracy Straży,
- reprezentowanie Straży,
- składanie oświadczeń woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań, na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta Miasta Katowice,
- właściwe gospodarowanie powierzonym mieniem,
- organizowanie kontroli i zapewnienie nadzoru nad realizacją procedur kontroli zarządczej,
- sprawowanie nadzoru i realizacja procedur ochrony danych osobowych wynikających z obowiązujących przepisów prawa,
- kierowanie gospodarką finansową w granicach określonych uchwałą budżetową Rady
Miasta Katowice oraz planem finansowym zatwierdzonym przez Prezydenta Miasta
Katowice, w tym realizacja kontroli finansowej i zarządzanie ryzykiem, - stosowanie zasad racjonalnego gospodarowania z uwzględnieniem rachunku ekonomicznego,
- ustalanie i koordynowanie zadań Straży w zakresie ochrony porządku publicznego oraz nadzoru nad całokształtem spraw związanych z tymi zadaniami,
- ustalanie i koordynowanie zadań Straży na wypadek zaistnienia sytuacji kryzysowych,
- przygotowywanie stanowisk i informacji na posiedzenia Komisji Rady Miasta Katowice,
- sprawowanie nadzoru nad opracowywaniem i wdrażaniem programów doskonalenia zawodowego strażników,
- sprawowanie nadzoru nad dyscypliną pracy, stanem bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej,
- współdziałanie z działającymi w Straży organizacjami związkowymi,
- wykonywanie innych zadań, zastrzeżonych w przepisach prawa do właściwości kierownika samorządowej jednostki organizacyjnej oraz wynikających z zakresu działania Straży, jak i zleconych przez Prezydenta Miasta Katowice.
- Dla zapewnienia właściwego funkcjonowania Straży, Komendant wydaje decyzje wewnętrzne w formie zarządzeń i wytycznych.
§ 8
- Komendant wykonuje swoje zadania przy pomocy zastępców komendanta: ds. prewencji, ds. komunalnych oraz głównego księgowego, komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk.
- Zastępcy komendanta organizują, koordynują i nadzorują pracę podległych im komórek organizacyjnych, zgodnie z określonym dla nich zakresem, w sposób zapewniający optymalną realizację zadań.
- Główny księgowy wykonuje swoje zadania zgodnie z ustawami o rachunkowości i o finansach publicznych, podlegając bezpośrednio Komendantowi Straży.
- Pracą komórek organizacyjnych Straży kierują naczelnicy lub kierownicy, z zastrzeżeniem ust. 3.
- Naczelnicy i kierownicy kierują przyporządkowanymi im komórkami organizacyjnymi, zgodnie ze szczegółowym zakresem zadań realizowanym przez te komórki oraz określonym dla nich zakresem obowiązków uprawnień i odpowiedzialności, współdziałając ze sobą w sprawach, które wymagają uzgodnień między nimi.
- Komendant ustala zakresy obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności, zgodnie z bezpośrednią podległością.
- Szczegółowe zakresy obowiązków dla pozostałych pracowników ustalają odpowiednio zastępcy komendanta, główny księgowy, naczelnicy oraz kierownicy, a zatwierdza Komendant.
§ 9
- W czasie nieobecności Komendanta pracą Straży kieruje zastępca Komendanta ds. prewencji, a zakres jego obowiązków i uprawnień rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Komendanta.
- W przypadku i na czas równoczesnej nieobecności Komendanta i zastępcy Komendanta ds. prewencji pracą Straży kieruje zastępca Komendanta ds. komunalnych, a zakres jego obowiązków i uprawnień rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje Komendanta oraz zastępcy Komendanta ds. prewencji.
- W przypadku i na czas równoczesnej nieobecności Komendanta i zastępców Komendanta obowiązki Komendanta wykonuje strażnik wyznaczony przez Prezydenta Miasta Katowice.
- W czasie nieobecności jednego z zastępców Komendanta, jego obowiązki przejmuje drugi zastępca Komendanta, a zakres jego obowiązków i uprawnień rozciąga się na wszystkie zadania i kompetencje nieobecnego zastępcy komendanta.
- W przypadku i na czas równoczesnej nieobecności zastępców Komendanta ich obowiązki przejmuje Komendant.
- W czasie nieobecności naczelnika wydziału jego obowiązki i nadzór nad realizacją zadań przejmuje zastępca komendanta, któremu podlega naczelnik wydziału.
- W wypadku nieobecności kierownika referatu jego obowiązki i nadzór przejmuje naczelnik wydziału, któremu podlega kierownik referatu.
- W przypadku i na czas równoczesnej nieobecności naczelnika wydziału i podlegającego mu kierownika referatu ich obowiązki i nadzór nad realizacją zadań przejmuje nadzorujący ich zastępca Komendanta.
- W czasie nieobecności głównego księgowego jego obowiązki przejmuje osoba upoważniona pisemnie przez kierownika jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
- W czasie nieobecności kierownika referatu ds. logistyki jego obowiązki przejmuje osoba wyznaczona przez kierownika jednostki.
§ 10
- Komendant może ograniczyć określone uprawnienia i obowiązki wynikające z zastępstwa określonego w § 9 ust. 1 i 2. Ograniczenie następuje w formie zarządzenia.
- Komendant może ustanawiać pełnomocników do realizacji określonych zadań, ustalając zakres i czas ich umocowania, a także upoważnić innych pracowników do wykonywania określonych czynności lub podpisywania dokumentów w jego imieniu.
§ 11
- W Straży wyodrębnia się wydziały, referaty, zespoły oraz samodzielne stanowiska.
- Komendant w drodze zarządzenia, po uprzednim uzyskaniu zgody Prezydenta Miasta Katowice, może tworzyć oraz likwidować zespoły oraz samodzielne stanowiska ujęte w § 12 stosownie do przyjętych długookresowych planów działania bądź potrzeb wynikających ze zmieniających się przepisów prawa lub realizacji zadań.
- Dla realizacji określonych zadań, na podstawie wydanych zarządzeń, Komendant może tworzyć poza ustaloną strukturą doraźne zespoły złożone ze strażników oraz pracowników nie będących strażnikami.
- Graficzny schemat organizacyjny Straży zawiera Załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
§ 12
- Komendant nadzoruje i bezpośrednio mu podlegają:
- zastępca komendanta ds. komunalnych,
- zastępca komendanta ds. prewencji,
- główny księgowy,
- kierownik referatu ds. logistyki,
- zespoły:
- kadr i szkolenia,
- kontroli, analiz i sprawozdawczości.
- samodzielne stanowiska:
- inspektor ochrony danych (IOD),
- ds. komunikacji społecznej,
- ds. prezydialnych,
- ds. bhp,
- radca prawny.
- Zastępca komendanta ds. komunalnych nadzoruje i bezpośrednio mu podlegają:
- Wydział Dzielnicowych, w skład którego wchodzą:
- Referat I Dzielnicowych, w tym: zespoły I - IV
- Referat II Dzielnicowych, w tym: zespoły I - III
- zespół ds. ochrony środowiska,
- zespół prewencji i profilaktyki społecznej,
- zespół ds. wykroczeń i oskarżycieli publicznych.
- Wydział Dzielnicowych, w skład którego wchodzą:
- Zastępca komendanta ds. prewencji nadzoruje i bezpośrednio mu podlegają:
- Wydział Interwencji i Obsługi Mieszkańców, w skład którego wchodzi:
- Referat Dyżurnych i Obsługi Monitoringu Wizyjnego, w tym:
- zespół dyżurnych MCR,
- zespół obsługi monitoringu KISMiA,
- zespół dyżurnych Straży Miejskiej w Katowicach, przy ul. Żelaznej 18
- Referat Patrolowo-Interwencyjny,
- Referat Dyżurnych i Obsługi Monitoringu Wizyjnego, w tym:
- zespół przewodników psów służbowych,
- zespół organizacji służby i planowania.
- Wydział Interwencji i Obsługi Mieszkańców, w skład którego wchodzi:
- Główny Księgowy nadzoruje i bezpośrednio mu podlegają:
- zespół ds. gospodarki mandatami karnymi i środkami trwałymi,
- zespół ds. księgowości i płac.
- Kierownik Referatu ds. Logistyki nadzoruje i bezpośrednio mu podlegają:
- zespół ds. zaopatrzenia, transportu i zamówień publicznych,
- Administrator Systemów Informatycznych.
§ 13
Do zakresu działania Wydziału Dzielnicowych należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- realizację zadań z zakresu ochrony porządku publicznego poprzez patrolowanie i diagnozowanie zagrożeń w poszczególnych dzielnicach,
- egzekwowanie obowiązków nałożonych na właścicieli posesji wynikających z przepisów w zakresie utrzymania czystości i porządku w gminie,
- realizację zgłoszeń interwencyjnych oraz realizację kontroli sanitarno-porządkowych,
- działania zmierzające do likwidacji nielegalnych wysypisk śmieci,
- bieżące prowadzenie kontroli punktów skupu złomu,
- przestrzeganie przepisów o ruchu drogowym, w tym podejmowanie interwencji z użyciem technicznych urządzeń blokujących koła pojazdów oraz usuwanie wraków pojazdów,
- prowadzenie kontroli prawidłowości oznakowania dróg i przedkładanie w tym względzie wniosków o zmiany do właściwych podmiotów,
- reagowanie na zamieszczanie plakatów, ogłoszeń, rysunków i graffiti w miejscach do tego nie przeznaczonych, oraz przeciwdziałanie dewastacji i niszczeniu obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej,
- sprawowanie nadzoru nad mieniem i infrastrukturą komunalną na terenie podległej dzielnicy,
- przeciwdziałanie nielegalnej działalności handlowej,
- prowadzenie kontroli przestrzegania prawa powszechnie obowiązującego oraz przepisów prawa miejscowego,
- egzekwowanie od właścicieli zwierząt obowiązków na nich spoczywających,
- prowadzenie kontroli bezpośredniego otoczenia placówek oświatowych, rejonów punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz miejsc objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych,
- gromadzenie wszelkich informacji na temat występujących zagrożeń, nieprawidłowości i uciążliwości na terenie podległej dzielnicy, bieżące ich analizowanie - opracowanie i aktualizowanie mapy występujących zagrożeń,
- informowanie innych organów i instytucji o stwierdzonych nieprawidłowościach, awariach lub osobach wymagających podjęcia konkretnych działań zaradczych,
- informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń,
- bezpośrednie kontaktowanie się z mieszkańcami rejonu, administracjami budynków mieszkalnych, wspólnotami mieszkaniowymi i innymi administratorami oraz zarządcami w zakresie utrzymania ładu i czystości oraz przeciwdziałania różnym niekorzystnym zjawiskom, które stanowią uciążliwość dla społeczności lokalnej,
- udzielanie pomocy i asysty w ramach ustawowych upoważnień,
- prowadzenie ścisłej współpracy z Radami Jednostek Pomocniczych miasta Katowice, Radami Dzielnic/Osiedla,
- prowadzenie ścisłej współpracy oraz realizacja wspólnych służb z dzielnicowymi Policji.
§ 14
Do zakresu działania Zespołu ds. ochrony środowiska należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- podejmowanie interwencji oraz działań prewencyjnych z zakresu ochrony środowiska,
- systematyczne prowadzenie kontroli i egzekwowanie przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych na terenie miasta,
- podejmowanie działań kontrolnych, prewencyjnych i profilaktycznych ograniczających zjawiska degradacji środowiska naturalnego, w tym przeciwdziałających niszczeniu zieleni, kompleksów parkowych i zanieczyszczaniu powietrza, wód i gleby,
- podejmowanie działań mających na celu zapobieganie naruszeniom przepisów porządkowych dotyczących ochrony środowiska i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
- monitorowanie miasta i lokalizowanie miejsc nagminnie zaśmiecanych, uruchamianie procedur zmierzających do ustalenia sprawcy zanieczyszczania terenu oraz mających na celu doprowadzenie do usunięcia odpadów,
- prowadzenie działań zabezpieczających i pomocniczych podczas usuwania przez właściwe służby ratownicze awarii technicznych, skutków klęsk żywiołowych lub innych zagrożeń miejscowych dla życia, zdrowia lub mienia,
- informowanie społeczności o rodzajach zagrożeń dla środowiska naturalnego,
- prowadzenie ścisłej współpracy z właściwymi jednostkami miejskimi w sprawach z zakresu kontroli ochrony środowiska,
- prowadzenie systematycznych kontroli punktów skupu złomu oraz usuwanie ujawnionych wraków pojazdów,
- wykonywanie na podstawie upoważnienia Prezydenta Miasta Katowice czynności kontrolnych w zakresie przestrzegania i stosowania przepisów z zakresu ochrony środowiska oraz utrzymania czystości i porządku.
§ 15
Do zakresu działania Zespołu Prewencji i Profilaktyki Społecznej należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- tworzenie, wdrażanie i koordynowanie we współdziałaniu z organami samorządu terytorialnego oraz organizacjami i instytucjami pozarządowymi, programów prewencyjnych i edukacyjnych,
- współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Katowice oraz innymi instytucjami i organizacjami działającymi na rzecz bezpieczeństwa dzieci, młodzieży i dorosłych,
- edukację mieszkańców w zakresie uwarunkowań dotyczących utrzymania porządku i bezpieczeństwa publicznego oraz aktywnego udziału w przedsięwzięciach profilaktycznych podejmowanych na terenie Katowic,
- organizację eventów, konkursów, turniejów realizowanych samodzielnie oraz we współpracy z placówkami oświatowymi, jednostkami i organizacjami samorządowymi,
- opracowywanie i kolportowanie materiałów informacyjno - edukacyjnych i reklamowych, dotyczących działalności Straży oraz konspektów dla mieszkańców z zakresu zasad bezpiecznego zachowania się i respektowania przepisów,
- prowadzenie prelekcji i pogadanek oraz akcji profilaktycznych w szkołach i innych placówkach z udziałem dzieci i dorosłych,
- prowadzenie pogadanek zkadrą pedagogiczną szkół i przedszkoli oraz rodziców pod kątem odpowiedzialności prawnej osób nieletnich i rodziców (opiekunów prawnych),
- utrzymywanie stałego kontaktu i współpracy z dyrekcją, pedagogami, psychologiem, ochroną szkół i placówek oświatowych,
- diagnozowanie zagrożeń związanych z aktywnością i funkcjonowaniem seniorów oraz podejmowanie działań profilaktycznych i prewencyjnych zapobiegających tym zjawiskom
- aktywizowanie osób w podeszłym wieku do działań w zakresie skutecznej pomocy sąsiedzkiej pozostałym mieszkańcom kamienicy, bloku, ulicy, osiedla,
- podnoszenie wiedzy w zakresie samodzielności, zaradności i umiejętności seniorów w kwestii dbania o własne bezpieczeństwo, życie i mienie,
- prowadzenie stałej współpracy i współdziałanie z komórkami prewencji i profilaktyki społecznej Policji, Straży Pożarnej oraz innymi jednostkami Straży gminnych/miejskich.
§ 16
Do zakresu działania Zespołu ds. wykroczeń i oskarżycieli publicznych należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- prowadzenie całości dokumentacji dotyczącej wykroczeń, w tym rejestru spraw o wykroczenia,
- prowadzenie postępowań w sprawach o wykroczenia, w tym m.in. przyjmowanie zawiadomień o popełnianiu wykroczenia, dokonywanie przesłuchań, sporządzanie wniosków o ukaranie, składanie środków zaskarżenia i wnoszenie środków odwoławczych,
- reprezentowanie Straży w charakterze oskarżyciela publicznego,
- prowadzenie rejestru wniosków o ukaranie i rejestru wokand oraz powiadamianie strażników wzywanych w charakterze świadka o terminach rozpraw,
- prowadzenie okresowej statystyki w sprawach o wykroczenia,
- prowadzenie bieżących instruktaży oraz udzielanie merytorycznego wsparcia strażnikom w zakresie realizowanych czynności wstępnych do prowadzonych spraw o wykroczenia.
§ 17
Do zakresu działania Wydziału Interwencji i Obsługi Mieszkańców należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- przyjmowanie i rejestrowanie zgłoszeń i interwencji oraz zapewnienie właściwej i szybkiej reakcji na otrzymane zgłoszenia i interwencje,
- nadzór nad dyscypliną pracy w sieci radiowej,
- koordynowanie działań związanych z zabezpieczeniem uroczystości państwowych, samorządowych, religijnych, wizyt delegacji zagranicznych oraz imprez kulturalnych, sportowych i rozrywkowych,
- koordynowanie działań związanych z zabezpieczeniem miejsc przestępstw, wykroczeń, katastrof lub innych podobnych zdarzeń albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem,
- niezwłoczne powiadamianie Komendanta o wydarzeniach nadzwyczajnych, wypadkach i rażących naruszeniach dyscypliny służbowej,
- obserwowanie i rejestrowanie przy użyciu środków technicznych obrazu zdarzeńw miejscach publicznych, monitorowanie inteligentnego systemu kamer,
- kierowanie i koordynowanie działaniami służby patrolowej oraz sporządzanie w tym zakresie informacji,
- przydzielanie, zgodnie z harmonogramem pracy strażników miejskich, pojazdów i środków łączności,
- utrzymywanie poprzez całodobowe dyżury łączności z patrolami Straży i innymi służbami,
- sprawowanie nadzoru nad działaniami Straży w czasie nieobecności Komendanta i zastępców komendanta, poza ich godzinami pracy,
- ścisłe współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego Urzędu Miasta Katowice, Policją, Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym oraz innymi miejskimi jednostkami i instytucjami w zakresie:
- ratowania życia i zdrowia obywateli oraz mienia komunalnego,
- usuwania awarii technicznych, skutków klęsk żywiołowych i likwidacji innych zagrożeń,
- ochronę obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej oraz siedziby Straży,
- przyjmowanie petentów osobiście zgłaszających się do siedziby Straży,
- obsługę spraw związanych z wydanymi dyspozycjami usunięcia pojazdu z drogi,
- rozliczanie służby i w razie potrzeby przeprowadzanie odpraw do służby strażników miejskich,
- patrolowanie wyznaczonych przez przełożonych miejsc i rejonów działania oraz podejmowanie interwencji z zakresu zakłócania ładu i porządku publicznego,
- podejmowanie interwencji w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia, naruszenia dóbr osobistych ludzi oraz reagowania na osoby nietrzeźwe i doprowadzanie ich do miejsca zamieszkania lub izby wytrzeźwień, przeprowadzanie zaplanowanych działań i akcji mających na celu eliminowanie wszelkiego rodzaju uciążliwości a także nieprawidłowości rzutujących na stan porządku i bezpieczeństwa publicznego,
- udzielanie wsparcia i pomocy dla patroli strażników dzielnicowych,
- podejmowanie przewidzianym prawem działań w stosunku do sprawców wykroczeń oraz przeprowadzanie wstępnych czynności wyjaśniających umożliwiających skierowanie wniosku o ukaranie do sądu,
- przeprowadzanie doraźnych kontroli z zakresu ruchu drogowego oraz podejmowanie interwencji z użyciem technicznych urządzeń blokujących koła pojazdów oraz usuwanie pojazdów,
- eliminowanie nielegalnej działalności handlowej i sprzedaży w miejscach niewyznaczonych do tego,
- konwojowanie dokumentów i przedmiotów wartościowych na potrzeby Urzędu Miasta Katowice,
- egzekwowanie przestrzegania przepisów porządkowych i administracyjnych oraz organizowanie planowych działań porządkowych i kontrolno-represyjnych w tym zakresie, z udziałem całego stanu osobowego Straży,
- podejmowanie kontroli bezpośredniego otoczenia placówek oświatowych, rejonów punktów sprzedaży i podawania napojów alkoholowych oraz miejsc objętych zakazem palenia wyrobów tytoniowych,
- informowanie o stwierdzonych awariach lub osobach wymagających pomocy,
- analizowanie zagrożeń komunikacyjnych, podejmowanie działań prewencyjnych oraz wnioskowanie o dokonanie zmian w zakresie organizacji ruchu drogowego,
- prowadzenie ścisłej współpracy i realizacja wspólnych służb z funkcjonariuszami Policji, w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz odbywających się wydarzeń kulturalnych, religijnych, sportowych i rozrywkowych na terenie miasta Katowice.
§ 18
Do zakresu działania Zespołu Przewodników Psów Służbowych należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- podejmowanie interwencji w zakresie ochrony porządku publicznego wynikających ze zgłoszeń mieszkańców i spostrzeżeń własnych strażników z wykorzystaniem psa służbowego,
- patrolowanie wyznaczonych rejonów działania z wykorzystaniem psów służbowych,
- podejmowanie interwencji w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia lub mienia oraz naruszenia dóbr osobistych mieszkańców z wykorzystaniem psa służbowego,
- reagowanie na osoby nietrzeźwe i doprowadzanie ich do miejsca zamieszkania lub izby wytrzeźwień z wykorzystaniem psa służbowego,
- udzielanie wsparcia dla innych patroli Straży z uwzględnieniem użycia psa służbowego,
- doskonalenie sprawności użytkowej psów,
- racjonalne żywienie i utrzymanie psów w czystości,
- dbanie o stan zdrowia, kondycję fizyczną psa, terminowe szczepienia,
- doskonalenie umiejętności z taktyki i techniki używania psów w służbie,
- prowadzenie ścisłej współpracy oraz realizacja wspólnych patroli z Policją.
§ 19
Do zakresu działania Zespołu Organizacji Służby i Planowania należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- sporządzanie analizy stanu bezpieczeństwa i porządku na potrzeby dyslokacji służby wykorzystując informacje przekazane z komórek organizacyjnych Straży, a także pochodzące z innych źródeł,
- wyznaczanie zadań doraźnych oraz rejonów do objęcia nadzorem służby patrolowej oraz obchodowej,
- inspirowanie do podejmowania przedsięwzięć mających wpływ na wzrost poczucia porządku publicznego, realizowanych przez właściwe komórki organizacyjne Straży,
- monitorowanie zagrożeń popełnianymi wykroczeniami i innymi negatywnymi zjawiskami,
- koordynowanie współpracy i współdziałanie z organizatorami oraz innymi jednostkami i instytucjami w zakresie działań ukierunkowanych na zapewnienie porządku publicznego podczas wszelkiego rodzaju imprez i zgromadzeń publicznych,
- sporządzanie zbiorczych miesięcznych harmonogramów pracy strażników oraz ich bieżące aktualizowanie,
- opracowywanie zintegrowanego planu dyslokacji służby,
- współpracę z Policją oraz pozostałymi komórkami organizacyjnymi Straży w zakresie organizacji służby patrolowej i obchodowej,
- opracowywanie planów związanych z przygotowaniem służby strażniczej do działań prewencyjnych, związanych z zabezpieczeniem wszelkiego rodzaju imprez oraz zgromadzeń, jak i dokonywanie oceny ryzyka realizacji planowanych zadań i zabezpieczeń,
- przygotowywanie i prowadzenie dokumentacji służbowej w zakresie prawidłowej rejestracji zdarzeń w bazach danych Straży,
- prowadzenie spraw dotyczących obrony cywilnej i udziału Straży w działaniach wynikających z planów reagowania w stanach zagrożenia miasta Katowice, opracowywanie niezbędnej dokumentacji wewnętrznej w tym zakresie.
§ 20
Do zakresu działania Głównego Księgowego poza obowiązkami wynikającymi z ustawy o finansach publicznych oraz ustawy o rachunkowości należy nadzór i odpowiedzialność,
w szczególności za:
- przygotowywanie projektów decyzji w sprawach finansowych i koordynacja ich realizacji z uwzględnieniem dokonywania wstępnego rachunku ekonomicznego zamierzonych działań a także proponowanie optymalnych metod i sposobów wydatkowania środków pieniężnych przez Straż,
- opracowywanie projektu planu finansowego Straży oraz projektów jego zmian,
- sporządzanie okresowych harmonogramów wydatków, angażowanie środków finansowych oraz zamawianie środków budżetowych zgodnie z zatwierdzonym harmonogramem,
- prowadzenie bieżącej analizy wykorzystania środków przydzielonych z budżetu, zgodnie z planem finansowym Straży,
- bieżące i prawidłowe księgowanie dokumentów na kontach,
- prowadzenie ewidencji księgowej oraz sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych,
- kontrolowanie dokumentów pod względem formalno-rachunkowym,
- gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji przewidzianej ustawą,
- rozliczanie inwentaryzacji, uzgadnianie ksiąg inwentarzowych,
- prowadzenie pełnej dokumentacji płacowej w zakresie osobowego i bezosobowego funduszu płac oraz wszelkich rozliczeń z pracownikami wynikającymi ze stosunku pracy lub wynikającymi z dodatkowych umów zawartych z pracownikami,
- naliczanie i wypłata wynagrodzeń i innych świadczeń przysługujących pracownikom, sporządzanie list płac oraz prowadzenie imiennych kartotek wynagrodzeń pracowników oraz kartotek zasiłkowych,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych dla GUS i innych uprawnionych instytucji oraz danych do planów i analiz kosztów wynagrodzeń,
- dokonywanie rozliczeń finansowych z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych z tytułu ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz z Urzędem Skarbowym z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych,
- pozyskiwanie, przechowywanie, dystrybucja i rozliczanie bloczków mandatów karnych oraz dokumentowanie czynności z tym związanych,
- ewidencjonowanie w systemie informatycznym formularzy mandatów karnych celem posiadania bieżących informacji o stanie magazynowym druków mandatów,
- weryfikowanie danych prowadzonych w programie informatycznym z rozliczonymi przez funkcjonariuszy Straży nałożonymi mandatami karnymi,
- sporządzanie sprawozdań w zakresie mandatów karnych w celu posiadania aktualnych informacji dotyczących gospodarki mandatami karnymi,
- prowadzenie obsługi kasowej, w tym zabezpieczenie przechowywanych druków ścisłego zarachowania i ochrona wartości pieniężnych, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie procedurami,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych wartości niematerialnych i prawnych, w tym kartotek osobistego wyposażenia pracowników oraz spisów inwentarza majątku Straży,
- prowadzenie, uczestnictwo i rozliczanie inwentaryzacji.
§ 21
Do zakresu działania Referatu ds. logistyki należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- organizowanie, prowadzenie i koordynowanie działań z zakresu zamówień publicznych, w tym udział w komisjach przetargowych,
- obsługę administracyjno - gospodarczą Straży,
- organizowanie i nadzorowanie działań związanych z administrowaniem budynku siedziby Straży, jego wyposażeniem oraz zabezpieczeniem przeciwpożarowym,
- organizowanie i terminowe prowadzenie kompleksowej gospodarki umundurowania, środków przymusu bezpośredniego, odzieży roboczej, środków ochrony indywidualnej, środków techniczno-biurowych oraz socjalnych,
- dokonywanie zakupu specjalistycznego wyposażenia, niezbędnego do logistycznego zabezpieczenia działań służby,
- racjonalne i rzetelne prowadzenie gospodarki taborem samochodowym,
- planowanie i realizacja modernizacji oraz remontów w budynkach Straży,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z konserwacją, naprawami i zagospodarowaniem zbędnego i zużytego majątku,
- prowadzenie całokształtu spraw związanych z gospodarką oraz ochroną i zabezpieczeniem mienia,
- zapewnienie łączności telefonicznej, bezprzewodowej, informatycznej oraz sprawności użytkowanego sprzętu i urządzeń Straży, w tym nadzór nad naprawą oraz likwidacją urządzeń komputerowych,
- utrzymywanie siedziby i terenu przyległego w należytym stanie technicznym i czystości,
- likwidowanie, przekazywanie i kasacja składników majątku trwałego oraz obrotowego Straży,
- prowadzenie kompleksowej gospodarki materiałowej (zaopatrywanie pracowników w środki techniczno - biurowe i socjalne),
- prowadzenie Składnicy Akt zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,
- prowadzenie pełnej i bieżącej współpracy z Inspektorem Ochrony Danych Straży oraz Wydziałem Informatyki Urzędu Miasta w Katowicach w zakresie kontroli nad przestrzeganiem zasad ochrony danych osobowych pod kątem zabezpieczeń teleinformatycznych,
- przeprowadzanie okresowych planów sprawdzeń i systematyczne kontrolowanie zastosowanych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych osobowych,
- analizowanie raportów zdarzeń związanych z naruszeniem bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych Straży oraz przedstawianie Komendantowi propozycji działań zaradczych,
- przygotowywanie procedur bezpieczeństwa i standardów zabezpieczeń, aktualizacji i ich wdrażanie po zatwierdzeniu przez Komendanta,
- przygotowywanie projektów dokumentów i procedur związanych z incydentami bezpieczeństwa,
- zapewnienie ciągłości działania systemu, w tym zabezpieczenie zbiorów danych oraz programów służących do przetwarzania danych osobowych poprzez systematyczne wykonywanie kopii zapasowych,
- zapewnienie awaryjnego źródła zasilania oraz zabezpieczenie przed zakłóceniami w sieci zasilającej systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych, których nagła przerwa w pracy mogłaby spowodować utratę danych lub naruszenie ich integralności,
- przeglądy i konserwację systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych,
- zabezpieczenie systemów służących do przetwarzania danych osobowych przed działaniem złośliwego oprogramowania,
- dostosowanie wszystkich systemów informatycznych służących do przetwarzania danych osobowych do wymogów obowiązujących przepisów prawa oraz polityk administratora,
- zabezpieczenie pomieszczenia serwerowni przed dostępem osób nieuprawnionych na czas nieobecności w nim osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych,
- ochronę przed zagrożeniami pochodzącymi z sieci publicznej poprzez wdrożenie fizycznych lub logicznych zabezpieczeń chroniących przed nieuprawnionym dostępem,
- opracowywanie okresowych ocen stanu bezpieczeństwa systemów i przygotowywaniew tym zakresie sprawozdań.
§ 22
Do zakresu działania Zespołu Kadr i Szkolenia należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- kompleksowe prowadzenie obsługi kadrowej, w tym sprawy płacowe oraz związane z nawiązywaniem i rozwiązywaniem stosunku pracy,
- prowadzenie i udostępnianie dokumentacji organizacyjno-prawnej Straży,
- realizację obowiązków z zakresu medycyny pracy,
- przeprowadzanie procedury rekrutacyjnej w tym organizowanie i przeprowadzanie testów z wiedzy ogólnej i sprawności fizycznej dla kandydatów do pracy w Straży,
- udzielanie informacji o strukturze organizacyjnej i etatowej, zakresach działania komórek oraz pracowników,
- prowadzenie akt osobowych pracowników, ewidencji etatyzacji i wymaganych rejestrów w zakresie spraw osobowych,
- inicjowanie prowadzenia prac organizacyjno-etatowych w celu doskonalenia struktury organizacyjnej Straży,
- prowadzenie ewidencji, statystyki i sprawozdawczości kadrowej, organizacyjno-etatowej Straży,
- wystawianie, ewidencję i rozliczanie delegacji służbowych,
- wystawianie i wydawanie legitymacji oraz upoważnień służbowych,
- prowadzenie nadzoru nad stosowaniem przepisów prawa pracy i zasad wynagradzania, współdziałanie w tym zakresie z radcą prawnym,
- prowadzenie ewidencji i rozliczanie czasu pracy,
- stałe analizowanie stopnia wiedzy i wyszkolenia zawodowego strażników,
- określanie potrzeb, planowanie, organizowanie, koordynowanie i realizację systemu szkoleń, w tym szkolenia podstawowego dla strażników oraz doskonalenia zawodowego i specjalistycznego pracowników Straży,
- nadzorowanie procesu szkolenia, zaangażowania oraz udziału pracowników nowoprzyjętych w szkoleniu podstawowym,
- organizowanie szkoleń wewnętrznych w zakresie doskonalenia wiedzy i umiejętności zawodowych strażników,
- prowadzenie szkoleniowej dokumentacji planistycznej, ewidencyjnej i sprawozdawczej,
- monitorowanie zmieniających się przepisów prawnych i bezzwłoczne przekazywanie ich strażnikom, w ramach wewnętrznych szkoleń.
§ 23
Do zakresu działania Zespołu Kontroli, Analiz i Sprawozdawczości należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- planowanie, prowadzenie i dokumentowanie kontroli wewnętrznej, zgodniez upoważnieniem i w zakresie określonym przez Komendanta,
- sporządzanie wniosków, zaleceń i zarządzeń pokontrolnych oraz monitorowanie ich realizacji,
- przyjmowanie, rozpatrywanie skarg, wniosków, petycji oraz przestrzeganie ich terminowości i prawidłowej realizacji,
- prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz książki kontroli zewnętrznych,
- monitorowanie zmian w stanie prawnym, dotyczących działalności Straży oraz przekazywanie informacji o publikacji aktów zainteresowanym komórkom,
- prowadzenie postępowań wyjaśniających i dyscyplinarnych w Straży,
- opracowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych oraz inicjowanie stosownych zmian w tym względzie,
- zbieranie i opracowywanie oraz przetwarzanie danych statystycznych dotyczących działalności Straży,
- przygotowywanie projektów wymaganych sprawozdań oraz projektów stanowisk i informacji na posiedzenia Komisji Rady Miasta Katowice a także wynikających z interpelacji i poleceń Prezydenta Miasta Katowice,
- sporządzanie materiałów analitycznych i prezentowanie wyników działań i efektów realizowanych zadań na potrzeby kierownictwa Straży.
§ 24
Do zakresu działania Inspektora Ochrony Danych należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- informowanie administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe o obowiązkach spoczywających na nich na mocy obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych i doradzanie im w tej sprawie,
- monitorowanie przestrzegania obowiązujących przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz polityk administratora, podejmowanie działań zwiększających świadomość, szkoleń pracowników uczestniczących w operacjach przetwarzania oraz powiązanych z tym audytów,
- udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z obowiązującymi przepisami,
- prowadzenie ścisłej współpracy z organem nadzorczym,
- pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami oraz w przypadkach prowadzenia konsultacji we wszelkich innych sprawach,
- pełnienie roli punktu kontaktowego dla osób, których dane dotyczą, we wszystkich sprawach związanych z przetwarzaniem ich danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących im na mocy niniejszego rozporządzenia,
- prowadzenie rejestru czynności/rejestru kategorii czynności,
- prowadzenie ścisłej i bieżącej współpracy z Administratorem Systemów Informatycznych Straży oraz Inspektorem Ochrony Danych i Wydziałem Informatyki Urzędu Miasta Katowice,
- wykonywanie innych czynności i zadań zleconych przez kierownika jednostki wynikających z obowiązujących przepisów o ochronie danych osobowych oraz innych zadań i obowiązków nie powodujących konfliktu interesów.
§ 25
Do zakresu działania Stanowiska ds. komunikacji społecznej należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- inicjowanie i podejmowanie działań zmierzających do poprawy komunikacji społecznej między obywatelem a Strażą,
- tworzenie polityki informacyjnej,
- promowanie i umacnianie pozytywnego wizerunku Straży w mediach,
- prowadzenie współpracy z mediami oraz analizowanie informacji medialnych związanych z działalnością Straży,
- współdziałanie z Wydziałem Komunikacji Społecznej Urzędu Miasta w Katowicach oraz innymi komórkami i jednostkami organizacyjnymi Urzędu,
- reagowanie na krytykę prasową, opracowywanie wyjaśnień i sprostowań,
- przygotowywanie konferencji prasowych, wywiadów i wystąpień kierownictwa Straży,
- współdziałanie w przedsięwzięciach podejmowanych przez Zespół Prewencjii Profilaktyki Społecznej oraz propagowanie tych działań w mediach i środkach masowego przekazu,
- redagowanie strony Biuletynu Informacji Publicznej oraz strony internetowej Straży.
§ 26
Do zakresu działania Stanowiska ds. prezydialnych należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- prowadzenie sekretariatu i kancelarii ogólnej - przyjmowanie oraz rozdział poczty zgodnie z dekretacją Komendanta,
- rejestrowanie i aktualizację stanu prawnego regulacji wewnętrznych, umów, porozumień, upoważnień i pełnomocnictw oraz opinii i stanowisk prawnych - prowadzenie Bazy Aktów Własnych,
- sprawowanie nadzoru ogólnego nad wykonywaniem czynności kancelaryjno-biurowych w komórkach organizacyjnych,
- organizowanie sprawnego obiegu dokumentów oraz prowadzenie bieżącej kontroli stosowania Instrukcji Kancelaryjnej i Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt Straży,
- odbieranie, wysyłanie i dostarczanie korespondencji,
- prowadzenie obsługi techniczno-organizacyjnej narad i spotkań z udziałem kierownictwa,
- prowadzenie kalendarza spotkań Komendanta oraz zastępców Komendanta,
- udzielanie informacji i kierowanie petentów do właściwych komórek organizacyjnych, celem załatwienia spraw,
- ewidencjonowanie i brakowanie pieczęci używanych w Straży.
§ 27
Do zakresu działania Stanowiska ds. bezpieczeństwa i higieny pracy należy realizacja oraz bieżący nadzór nad bezpiecznymi i higienicznymi warunkami pracy, a w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, informowania o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, sporządzanie okresowych analiz stanu BHP,
- doradztwo w zakresie stosowania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, opracowywanie instrukcji ogólnych,
- dokonywanie oceny ryzyka zawodowego,
- prowadzenie oraz udział w organizowaniu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy,
- współdziałanie ze Społecznym Inspektorem Pracy oraz organizacjami związkowymi przy działaniach mających na celu przestrzeganie przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy, prowadzenie dokumentacji w tym zakresie oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków.
§ 28
Do zakresu działania radcy prawnego należy w szczególności:
- wydawanie opinii prawnych związanych z działalnością Straży,
- doradztwo w zakresie stosowania prawa związanego z działalnością Straży,
- występowanie w charakterze pełnomocnika w postępowaniach, w których Straż jest stroną postępowania, w szczególności w zakresie przepisów: Kodeksu pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego, Prawa zamówień publicznych, Kodeksu cywilnego i Kodeksu wykroczeń.
§ 29
Do wspólnego zakresu działania komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk należy realizacja i odpowiedzialność, w szczególności za:
- prawidłowe, należyte i terminowe realizowanie zadań służbowych,
- zabezpieczanie miejsc przestępstw, wykroczeń, katastrof lub innych podobnych zdarzeń albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem,
- systematyczne analizowanie warunków realizacji zadań i podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do ich ewentualnego usprawnienia,
- wzajemną współpracę komórek organizacyjnych w zakresie terminowego i prawidłowego wykonywania zadań wymagających współdziałania,
- kontrolę dokumentacji pod względem rzetelności i legalności ich sporządzania,
- prowadzenie sprawozdawczości statystycznej i rzeczowej,
- realizację zaleceń pokontrolnych,
- załatwianie skarg, wniosków oraz petycji,
- właściwą interpretację przepisów i regulacji prawnych,
- prawidłową współpracę z właściwymi merytorycznie komórkami i jednostkami organizacyjnymi Urzędu Miasta Katowice,
- bieżącą analizę zmian przepisów prawa w zakresie prawidłowej realizacji zadań,
- przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych,
- przestrzeganie zasad i warunków bezpieczeństwa i higieny pracy
- przestrzeganie zasad ochrony przeciwpożarowej,
- przestrzeganie tajemnicy prawnie chronionej,
- przestrzeganie ustalonego w Straży rozkładu czasu pracy,
- ścisłe przestrzeganie przepisów wewnętrznych obowiązujących w Straży,
- przygotowanie komórki organizacyjnej do pracy w systemie zarządzania kryzysowego,
- przekazywanie dokumentów do Składnicy Akt,
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów prawa oraz poleceń przełożonych.
§ 30
Dokonywanie zmian w Regulaminie następuje w trybie jego nadania przez Radę Miasta Katowice.
Format | Data publikacji | Nazwa pliku (kliknij aby pobrać) | Pobierz | Zobacz |
---|---|---|---|---|
Kategoria: Pliki | ||||
2019-07-23 |
REGULAMIN Straży Miejskiej w Katowicach
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 1064
|
REGULAMIN Straży Miejskiej w Katowicach 241.44KB | zobacz | |
2019-07-23 |
STRUKTURA SM_ od 1 września 2018
zobacz:
rejestr zmian pliku,
ilość pobrań: 908
|
STRUKTURA SM_ od 1 września 2018 161.15KB | zobacz |
Redakcja podstrony
- Podmiot udostępniający informację
- Straż Miejska w Katowicach
- Pierwsza publikacja
- IntraCOM.pl Katowice 2019-07-18 13:00
- Aktualizacja publikacji
- Wytworzenie publikacji
- Zatwierdzenie